Staat er binnenkort een presentatie op de planning? Overweeg om eens een online seminar te organiseren! Misschien heb je wel eens gehoord van de term online seminar, maar weet je niet goed wat het precies inhoudt. Bij de organisatie van een seminar komt veel kijken. Het huren van een geschikte locatie, het regelen van drinken en in sommige gevallen zelfs lunch!
De organisatie van een online seminar heeft in vergelijking met het fysieke seminar vele voordelen. Geen zalen huren die later half gevuld blijken te zijn en ook geen gedoe met eten en drinken. Met een online seminar van Yourwebinar kun je een interactieve presentatie verzorgen. Jij komt naar onze webinarstudio in Amsterdam, of organiseert een
op locatie. Het gemak van jouw kantoor of onze volledig ingerichte webinarstudio. De keuze is aan jou!
De organisatie
Het organiseren van een online seminar begint allemaal bij het gebruik maken van een
contactaanvraag. Vervolgens ontvang je een offerte op maat passend bij jouw wensen. Via onze software Control Your Webinar is het daarna mogelijk om je eerste online seminar aan te maken in de webinar omgeving. In de software kun je het online seminar volledig naar smaak aanpassen. Van het inschrijfformulier en communicatie uitingen tot de evaluatie. Zodra je eerste online seminar op de planning staat is het tijd om je deelnemers uit te nodigen. Bij een online seminar nodig je net als bij een fysiek seminar je deelnemers uit. Het grote verschil is, dat bij een online seminar de drempel veel lager ligt. Op elke gewenste locatie en op elk gewenst device kunnen deelnemers het online seminar volgen.
De live-uitzending
Tijdens een online seminar is het mogelijk om naast audio, video en presentatie slides ook gebruik te maken van geavanceerde elementen. Zo biedt een online seminar de mogelijkheid tot interactieve opties, zoals pollvragen, een chatfunctie en call-to-actions. Daarnaast is het mogelijk om je bureaublad te delen, applicaties via een smartphone of tablet te laten zien of gebruik te maken van live video. Een online seminar levert veel data op. Zowel de data van de ingeschreven deelnemers, als de data van tijdens het webinar. Al deze gegevens kun je gebruiken om potentiële leads te benaderen, maar ook om conversies te vergaren. Ook is het mogelijk om na afloop van het webinar de webinar registratie naar je doelgroep te verspreiden. Zo kun je een nog groter publiek bereiken!